Оценка: 5 от 1 гласа
Реклама в интернет

Реклама в Google и Facebook

Когато рекламирате вашия онлайн бизнес, решаващ фактор за вашия успех е най-вече да бъдете открити и разпознати онлайн. Най-ползваният начин от хората за откриване на фирми, услуги или продукти е чрез търсене в Google. Google използва много фактори, за да осигури подходящи резултати от търсенето чрез много алгоритми, един от които е PageRank. PageRank е общ индикатор за това как вашия сайт или страница ще се класира в индивидуалните резултати от търсенето. Докато тактики като "оптимизация на уеб сайтове" могат да ви помогнат да подобрите своя PageRank драстично, много други фактори остават извън вашия контрол, което прави изкачването до върха доста трудно. В такъв момент на помощ идва Google Adwords.

Реклама в интернет чрез Google Adwords

AdWords е рекламна платформа, която ви позволява да изберете думи за търсене от значение за вашата компания и да наддавате за тях. Това позволява уеб сайтът ви да се показва на видно място в резултатите от търсенето на Google в рекламно каре. Така можете да поставите линк към вашия бизнес пред всички други органични резултати от търсене.  AdWords може да бъде много ефективна част от вашата онлайн маркетингова стратегия. Какво трябва да знаете за стартиране на Google AdWords кампания за вашия бизнес, може да прочетете по-долу и да разгледате текущата им промоция с ваучери тук.

На пръв поглед създаването на реклама в Google AdWords може да изглежда сякаш не е за хора със слаби сърца, интерфейсът на сайта и условията му могат да бъдат смущаващи в началото. За да компенсират това, Google предоставят много учебни ресурси - повече, отколкото предлагат за някои други свои продукти. В допълнение, Google предлага и телефонен номер, на който можете да се обадите за помощ и безплатна консултация.

Когато за първи път влезете в системата, тя ще ви преведе през създаването на вашата първата кампания. Отделете малко време и прочетете всичко внимателно. Първото нещо, което ще създадете, е това, което Google нарича "Campaign Group". Тези групи определят по-обща информация за вашите кампании, от която насочвате неща, като местоположение, език, устройства, както и бюджета си. След това ще създадете "Ad Group", където ще имате възможността да изберете вида на рекламата си (текст или изображение) и ще зададете заглавия, описания и връзки. След това ще изберете ключови думи и ще определите оферта за всяка от тях. Можете да имате няколко рекламни групи в рамките на всяка Campaign Group. Преди да отворите профила си е добра идея да знаете с помощта на какви ключови думи искате да рекламирате. Ключовите думи са думи за търсене или фрази, които се използват обикновено, когато търсите нещо в Google, като те могат да бъдат много точни или по-общи.

Един добър пример е думата "климатици". Обща ключова дума, като тази, е вероятно да се търси често от много различни собственици на бизнес и те да наддават за нея. Колкото повече конкуренция има за определен набор от ключови думи, толкова по-скъпо излизат вашите реклами на предни позиции. Това е така, защото вашите конкуренти също наддават. Променете вашите ключовите думи, като включите и други фактори, като местоположение и конкретна марка, като например: "климатици Daikin Бургас." По-специфичните фрази обикновено са по-добрият вариант, понеже се показват на хора, които са по-склонни да направят покупка, защото се интересуват от точно това, което рекламирате. По този начин изразходвате бюджета си по-ефективно, понеже трафика на специфичните фрази има едновременно по-малко конкуренция и е по-добре насочен към определена таргет група. Ключовата дума „климатици” може да е доста по-често търсена, но няма да ви помогне много ако продавате Midea в София, а човекът търси Daikin в Бургас. Това не е най-добрия пример, понеже Adwords ви позволява избор на аудитория по градове, но все пак описва идеята. Да се ​​научите да наддавате ефективно и да усъвършенствате ключовите си думи може да отнеме време и опит.

Реклама в интернет чрез Facebook Ads

Реклама във Facebook

Ако решите да пуснете реклама и във Facebook, процесът е подобен, но има повече променливи, които да вземете впредвид. Facebook Ads е платформа, която е предпочитана за реклама на продукти, които се радват на по-голяма социална аудитория. При рекламите в Facebook имате възможността да избирате аудиторията си според това, което харесва и така да таргетирате рекламата си доста добре. От друга страна, рекламирането в AdWords не предлага само възможността сайтът ви да излиза на първи позиции в резултатите от търсенето на Google, а също така ви позволява и да показвате реклама си на отделни сайтове, които работят с програмата Adsense на Google, или така наречената дисплейна мрежа. Рекламирането в тези сайтове е един доста ефективен начин за реклама, понеже голяма част от тези сайтове са форуми или блогове с релативно на вашето съдържание. Посетителите им са предимно хора, които вече проучват и сравняват продукти или услуги, и са една крачка преди евентуалната поръчка. И двете платформи имат своите предимства и биват отлично допълнение към рекламната кампания на всеки бизнес.

Ако нямате времето да се научите да управлявате рекламните си кампании в Google и Facebook може да се обърнете към нас чрез формата по-долу и ние ще го направим вместо вас: