Няма гласове.

В последните години популярността на мобилните устройства нараства все повече, което води и до повишено използване на интернет през тези устройства. Това има огромно влияние при създаването на Google алгоритъма, който пък от своя страна влияе на търсенето и резултатите от него.

За да постигнат по-добро класиране при търсене в Google, сайтовете трябва да бъда оптимизирани, включително и за търсене през мобилни устройства. Това означава, че колкото по-добре оптимизирани са те, толкова по-високо се класират те при търсене. Съответно, сайтовете, които не са оптимизирани за търсене през смартфони и таблети, се класират по-назад.

До момента ролята на мобилното търсене в съставянето на Google алгоритъма не беше особено ясна и имаше доста ограничено значение. Фактът, че не беше ясно кои точно фактори са най-важни и осигуряват по-предно класиране на сайтовете при търсене накара много фирми да не бързат и да не оптимизират сайтовете си за таблети и смартфони. Това не оказваше сериозни проблеми при класирането и дори беше повод за гордост.

Нещата обаче ще се променят коренно, защото Google ще направи сериозна промяна, която ще влезе в сила на 21-ви април 2015г. Става въпрос за изменение на алгоритъма за търсене, за да може той да бъде съвместим с използването на мобилни устройства. Наскоро в блога на Google беше публикувана информация, според която след промяната на алгоритъма водеща роля за индексирането на сайтовете ще играе използването на интернет през мобилни устройства. Тази промяна е необходима, тъй като търсенето през таблети и смартфони се увеличава постоянно.

Мобилна версия и правилата на Google

Готвената от Google „революция“ се нарича „mobilegeddon“ – „мобилен Армагедон“. Какво всъщност ще се случи след въвеждането на промяната?

Голяма част от предишните промени в алгоритъма на Google бяха по-скоро леки изменения, които не оказваха особено влияние на класирането на резултатите при търсене. Но по думите на Зайнеб Айт Бахаджи, която е част от екипа на Google Webmaster Trends, новият алгоритъм ще засегне по-силно класирането, като влиянието му ще бъде по-голямо от Panda и Penguin, които представляват две от промените с най-голямо влияние до момента.

В момента не са ясни всички детайли около същността и значението на промените, но се очаква в края на месец април SEO специалистите вече да разполагат с повече информация и да споделят мнението си. Известно е обаче как търсачката ще оценява доколко един сайт е добре оптимизиран за мобилни устройства. Думите на Бахаджи дават да се разбере, че ако сайтът не е оптимизиран за използване на интернет от таблети и телефони, неговото класиране при търсене може да падне значително.

Според данни от различни независими проучвания, повече от 60% от търсенето в Google е от мобилни устройства. Процентът е доста голям, което налага компанията да отчете този факт и да подобри услугата. Заедно с измененията в алгоритъма, от Google ще направят в промени в пейдж ранка, като за целта ще се използват данните от вписващи се потребители или приложения, които са индексирани. Тези изменения ще имат влияние не само върху показването на резултатите от търсенето, но върху техния вид. В момента в резултатите от търсенето се показват основно сайтове, но е възможно в бъдеще да се обръща по-голямо внимание на мобилни приложения и други подобни инструменти.

Независимо от това, което ще се случи след въвеждането на промените, е известно, че фирмите, които оптимизират сайтовете си за по-добра работа през мобилни устройства, ще повишат класирането си в Google.

Какви стъпки можете да предприемете, за да се подготвите за въвеждането на измененията?

Ако вашият сайт все още няма мобилна версия, сега е идеалният момент да я разработите и пуснете в действие. В случай че вече имате мобилна версия, можете да предприемете някои стъпки, които ще ви гарантират по-голяма успеваемост и по-добро класиране при търсене:

  • Първото нещо, което трябва да направите, е да се уверите, че мобилната версия е активна и функционира както трябва. Google няма претенции относно вида на мобилната версия – дизайнът може да реагира автоматично на мобилна употреба или мобилното използване може да е отделно хостване. Няма никакво значение, стига да осигурите на потребителите качествено и добро мобилно браузване.
  • Проверете дали Google „вижда“ вашия сайт и се уверете, че мобилните ботове на търсачката го засичат.
  • Възможно е отделните страници на сайта да не са приспособени за мобилно използване. За да се уверите, че всичко е наред, отворете всяка една страница от мобилно устройство и проверете дали е налична и каква е навигацията.
  • Google предлага на SEO специалистите и собствениците на сайтове два инструмента, с които можете да проверите как функционира мобилната версия на сайта ви. Това са Mobile-Friendly Test и Google Webmaster Tools. Първият инструмент прави проверка дали сайтът покрива досегашните изисквания, като към момента не се знае дали инструментът ще покрива всички фактори след промяната на алгоритъма, която ще влезе в сила на 21-ви април. Вторият инструмент предоставя доклад на мобилната употреба на вашия сайт, който ще ви помогне да научите, дали търсачката „вижда“ сайта ви и ще посочи различни несъответствия и грешки. Така ще имате възможност да ги коригирате, преди големите изменения да влязат в сила.

Специалистите са единодушни, че изменението на Google алгоритъма, което ще започне да действа в края на април, е най-голямата промяна, която ще засегне използването на интернет през мобилни устройства. Тя обаче едва ли ще е последното изменение. В случай че вашият сайт все още няма мобилна версия, най-добре е да направите такава, защото след въвеждането на промените, можете значително да се сринете в резултатите от търсенето.

Въпреки че в момента може и да нямате нужда от собствено мобилно приложение или динамично интернет използване през таблети или интернет телефони, трябва да знаете, че Google иска потребителите, използващи мобилни устройства да са доволни и щастливи.

Източник: manager.bg