Оценка: 5 от 2 гласа

Много от тенденциите, които бяха забелязани миналата 2013 година са все още валидни и днес. Несъмнено обаче някои от тях ще се променят през 2014 година. Именно затова те се наричат "​​тенденции", а не "модерни прищевки", тъй като тенденциите са склонни да се запазват в продължение на няколко години, докато прищевки са актуални само за кратко време.

Затова, нека погледнем напред и да видим какви нови тенденции в уеб дизайна можем да намерим през настоящата 2014 година.

1. Разнообразни и нескучни шрифтове
графичен дизайн Бургас

Като големи любители на типографията, за нас е радостно да видим, че все повече хора експериментират с различни видове шрифтове. През 2014 година модерни са шрифтовете, които изразяват лично отношение към четящия и заедно с това спомагат сайтът да придобие по-тематичен вид.

Такива шрифтове са тези, които сами по себе си са уникални и тематични, а не стандартните серифни или несерифни шрифтове, като: Arial, Times New Roman и т.н. "Дизайнерът на 21-ви век" трябва да се стреми да разширява своята библиотека от персонализирани и уникални шрифтове.

Например, ако проектът ви е свързан със сватбената индустрия, заложете на изискани калиграфски шрифтове, които обаче да са достатъчно четими и да изглеждат добре в браузерите. Ако пък проектът ви е свързан с изработката на сайт за графити, например, тогава използвайте шрифт, наподобяващ самите графити. Така вашите клиенти ще се ориентират по-лесно, че са попаднали именно на сайт за графити.

*Забележете, че подобен род шрифтове в над 90% от случаите не са подходящи за основен текст, като този, който четете в момента. Използвайте персонализирани шрифтове предимно за titles (заглавия), в по-голям от обикновеното размер, а за основен текст оставете по-обикновен несерифен шрифт, като Helvetica, Verdana, например.

2. Flat (плосък) дизайн
мобилен уебсайт бургас

"Apple, ние те обичаме!" Именно Apple са най-ярък пример за Flat (плосък) дизайн. Уникалността в техният дизайн се изразява именно в простия дизайн в една равнина (flat) и това се затвърди още повече с излизането на iOS7.

Ще забележите, че са отпаднали сенки, тежки градиенти, ефекти за обем и общо взето всичко, което би могло да отнеме от вниманието на потребителя и да затормози неговите възприятия.

Apple са компания, която създава тенденциите и останалите ги следват. Не случайно след излизането на iOS7 в мрежата се напълни с уеб сайтове с Flat (плосък) дизайн. Тази тенденция не се очаква да отшуми през 2014 година.

3. Огромни слайдери
уеб сайт на wordpress бургас

Ако ни попитате коя е Тенденция номер 1 в уеб дизайна в днешно време, това е може би именно тази тенденция.

Все по-често ставаме свидетели на сайтове, чиято заглавна част представлява огромно изображение с малко количество текст. Тази тенденция е взаимствана от печатния дизайн и не очакваме да си отиде и през 2014 година. Като че ли най-осезаемо тенденцията на огромните слайдери се забелязва в сайтовете за недвижими имоти, където най-важното, както и основното съдържание, се представя именно чрез помощта на слайдери и друг тип галерии.

4. Все по-голямо наблягане на мобилните устройства
уеб сайт мобилни устроства цени

Все по-голям брой потребители вече не прибягват към своите персонални компютри, и дори преносимите такива (лап топ). Всеки един дизайнер би трябвало да се съобрази с тази тенденция и да изгражда своите дизайни, така че те да изглеждат добре и да функционират на различни мобилни устройства.

По-подробна статия за "мобилен" и адаптивен дизайн можете да прочетете в нашия сайт на: www.artwebdesign.bg/bg/какво-е-адаптивен-дизайн-на-уеб-сайт 

5. Видео презентации
вграждане на видео в уеб сайт цени

Защо да четем нещо, когато може да го гледаме? Не че няма хора, които обичат да четат, но свободното времето, с което разполагаме става все по-ограничено, а определено отнема повече време да прочетеш нещо, отколкото да го изслушаш или изгледаш.

Видеото стават все по-лесно за направа и споделяне не само в самите уеб сайтове, но и в социалните мрежи. YouTube също много спомага за това. Там вие можете да следите брой гледания, коментари и т.н. Това са неща, които ще ви помогнат да очертаете бъдещи стратегии.

 Въпреки, че някои специалисти твърдят, че видеото не е особено удачно за директно поставяне на начална страница, поради по-големият му размер. Факт е, че за много видове бизнес една издържана видео презентация би била много по-красноречива и привличаща вашите потенциални клиенти, отколкото "сух" текст, например. В крайна сметка никога не трябва да забравяме, че основната функция на един фирмен уеб сайт е именно да презентира и продава, а не нещо друго.

*Това, че сте решили да поставите видео презентация на вашия уеб сайт не означава, че трябва да пренебрегнете количеството и качеството на текстът на която и да е страница от вашия уеб сайт. Нека не забравяме, че основният фактор, по който вашият уеб сайт се показва в основни търсещи машини като Google, Yandex е именно текстът и начинът по който той е оптимизиран!

6. Дълги, скролиращи се уеб сайтове. Parallax уеб сайтове.
динамичен уеб сайт цени

Хората все повече свикват да скролират и да четат цялата налична информация на едно единствено място. По този начин всичко е пред очите им без да им се налага да кликват и да чакат зареждането на нови страници и подстраници. С използването на дизайнерски техники, като "дизайн на пространството и маргините", както и адаптивния дизайн, дългите сайтове отново са на мода.

Преди няколко години се считаше за грешка да се поставя много информация на една единствена страница, но в днешно време съдържанието е много по-добре подредено и оптимизирано, така че да е много по-достъпно.

*Безспорен минус при този тип дизайн, отново свързан с търсачките, като Google, Yandex и т.н., е наличието на една единствена индиксирана страница (URL) на вашия сайт във въпросните търсачки. Известно е, че колкото по-малко различни страници с уникален URL и съдържание са индексирани в търсачките, толкова е по-малка вероятността сайтът ви да излезе на челни позиции. При въпросните скролиращи се и Parallax сайтове цялото съдържание е налично само на една единствена страница (URL)...

7. Проста цветова схема
дизайн на продуктов каталог цени

Не можем да говорим за дизайнерски тенденции и да не споменем нещо за цветовете. През 2014 г. ще видим много повече уеб сайтове с много прости цветови схеми. Под "прости", имаме в предвид наистина прости, само един или два цвята.

Вземете например сайта на UIKit горе. Използван е само един цвят: син (в дизайна и изкуството, бялото и черното, не се считат за цветове, а за неутрални и спомагателни цветове). Сайтът горе използва предимно син цвят в добавка с бял цвят, но в крайна сметка човек би казал, че този сайт е "син".

Използването на по-проста цветова схема изглежда много добре в комбинация с плосък дизайн (обсъден по-горе), но не винаги.

8. Опростено съдържание

изграждане на социални мрежи цени

Ако трябва да направим една бърза съпоставка - 2013 г. беше годината на надпревара за това кой ще представи "по-лъскаво" изглеждащо съдържание. 2014 година надпреварата вече е за това кой ще предостави по-опростено, оптимизирано и ненатрапчиво съдържание.

"Опростено съдържание" означава кратки пасажи от визуално съдържание а ла Twitter стил, например. През годините нашето внимание все по-малко се концентрира върху нещо конкретно, заради тоновете информация, която ни залива. Именно тук, ние дизайнерите трябва да се съобразим и да оптимизираме съдържанието на максимум, така че клиентът да купи само с поглед, образно казано, без да му се налага да се замисля много.

Проучване показва, че 2/3-ти от покупките се правят на емоционална основна и/или на момента. Колкото повече отвличате вниманието на клиента от същността, предоставяйки му повече от нужната информация, толкова по-голяма е вероятността да го забавите в неговото решение и да му кажете/покажете нещо, което дори може да го откаже от покупка. Това важи независимо дали продавате веществен продукт или ваша лична услуга, която извършвате.

9. Отпадане на sidebar

изработка на сайт блог цени

Това, което виждате на изображението по-горе прилича повече на блог, но все повече уеб сайтове експериментират, като не използват sidebar. Това до някъде създава по-силно визуално въздействие, а също така и до някъде улеснява адаптивния дизайн.

Тук отново се вписва концепцията, която разгледахме в предната точка - за опростеното представяне на съдържание, без излишни разсейващи фактори, правейки я по-лесно асимилируема . Ние приветстваме тенденцията на "Опростеното съдържание" и се надяваме, че същата ще се запази още дълго време.

10. Обработени изображения

обработка на изображения с фотошоп цена

Най-лесно е да поставите необработена снимка на вашия сайт директно от дадения източник. Това, което ние от Art Web Design съветваме е изображенията да бъдат манипулирани чрез Фотошоп или друг подобен софтуер, за да се получи нещо различно и уникално, нещо, което да "грабва" вниманието, нещо, което да накара клиента да поиска продуктът или услугата.

Използвайте Brainstorming или други подобни похвати, като търсите мнението на ваши колеги или други неутрални лица от вашата таргет група (но не и извън нея), за да разберете дали вашите изображения въздействат по желания от вас начин.

През настоящата година, а може би и в бъдеще, ще виждаме все повече обработени изображения, подобно на примера по-горе: цветови наслоявания, замъглени изображения за по-драматичен ефект, по-осветени обекти, хвърлящи повече сянка върху определена зона от изображението и т.н.

Например, Seattle Cider Co. използват голямо модифицирано изображение на заглавната час на тяхната начална страница. Те са манипулирани картинката по такъв начин, че да се предаде автентичен и непринуден вид на останалата част от сайта.

Колкото повече свикваме с новите тенденции в уеб дизайна, толкова по-очаровани сме от тях и се надяваме, че те ще се запазят такива още известно време. В заключение - не забравяйте да експериментирате и помнете - показвайте най-важното, по възможно на опростен начин.

*Ако все пак искате някой друг да свърши всичко това вместо вас, попълнете нашата форма за запитване и ние ще се свържем с вас :)