Оценка: 5 от 2 гласа

Призив за екшън в сайта

Един ден отворих сайта на голяма банка, за да видя информация относно една от нейните услуги. Намерих информация, всичко бе написано ясно. Но! В края на страницата имаше ... Нищо нямаше. Просто текста свърши и това е, т.е. прочетох текста и ... спрях.

Какво да правя сега? Къде да пиша? Къде да се обадя? Какви документи са ми необходими, за да получа тази услуга? На кой мога да задам въпроси? И такива въпроси си задават постоянно всички потребители. Но 97% от сайтовете, просто не разполагат с отговорите. Има контакти. Има раздел с въпроси и отговори. Но, това нарушава плавния и безпроблемен преход на посетителя на сайта към действие което ние от него чакаме - телефонен разговор,писмо по електронна поща, поръчка от самия сайт ... Така че,трябва правилно да е завършен края на страницата на вашия сайт. В края на всяка страница трябва да има линк към някакви логични по -нататъшни действия или опции. Какво може да е това?

Страница с описание на услугите

След като опишете услугите би било логично да изтеглите списък с документи за получаване на такава услуга, да посочите контактите на мениджъри,които се занимават с тази конкретна услуга, да дадете линк към въпросите и отговорите за тази услуга (или да ги поставите директно на тази страница). И най-важното - в долната част на страницата трябва да има призив за действие. Например: "Обадете се на телефон 111-11-11 и задайте въпроси останали без отговор на нашите мениджъри." Може просто да препоръчате да се направи поръчка "Позвънете  на телефон111-11-11 и да поръчате тази услуга."

Страница с описание на продукта

Ако това е онлайн магазин, тогава логично страницта ще завършва с бутон  "Добави в кошницата". Но дори и тук има нарушения на логиката - понякога този бутон е разположен в горната част на страницата. Човек още не е прочел описанието, все още не се е запознал със стоките,не е готов да вземе решение. а вече му поднасят бутона за покупка.  Разумно е този бутон да стои след описанието и цените на стоките. Ако това не е онлайн магазин, в края на страницата може да направите следното: - публикувайте въпросите и отговорите за продукта; - опишете процедурата за поръчване и и призовете да це направи поръчка; сложете форма за поръчка (име, контакти, бележки), така че стоките да могат да бъдат поръчани директно от тази страница.

Страница със статия

Логично е, ако след като е прочел статията, предложим на посетителя на сайта ,  да отиде на страниците на каталога със стоки и услуги, които са описани в статията. (Надявам се разбирате, че статиите на вашия сайт трябва да бъдат тематични, разказващи различни версии за ползите от вашите продукти и услуги.) Ето защо, може да има връзка  "Отиди в раздел XXXXXXX" или такива 2-4 връзки,по  които посетителя  удобно да отидете на различни (може би от същия тип) раздели или конкретни продукти.

Главна страница

На тази страница твърде често се правят грешки. Най-правилното нещо е да се постави на главната страница на сайта списък с най-изгодните предложения за посетителя. Ползите, които ще получат, ще ги наведат на идеята да работят с вас.А, какво му трябва на посетителя след това? Оферта  да отидете в каталога за стоки и услуги по техен избор. Или  - възможност веднага да поръчат. Всичко зависи от това дали един посетител  може да вземе решение веднага, или му трябва повече информация.

Изводи

И така, на която и да е страница на вашия сайт трябва да има призив за действие, или препратки към страниците на сайта ви, които могат да бъдат полезни, след като прочетете тази страница. Сега погледнете сайта си. Дали имате такива призиви за действия, или съвети за следващи стъпки на посетителя си? Ако не, не се учудвайте, че от сайтът продавате малко поръчки.

Имате повече въпроси? Позвънете на 0897 809 515 и ще се постараем да бъдем максимално изчерпателни. Ако не ви се говори просто ни пишете чрез формата по-долу.