Оценка: 5 от 2 гласа

seo съвети

В тази, както и в следващите няколко статии ще разясним на всички непрофесионалисти какво точно представлява SEO оптимизацията, като: услуга, процес, действия, бездействия от ваша страна. Ще обясним на разбираем език какво означават дадени термини и как "стъпка по стъпка" да популяризирате вашия сайт, прилагайки оптимизация за търсещите машини.

SEO оптимизацията - това е една доста разпространена в последните години услуга, а и според някои - наука, която има за цел да класира сайта ви на по-предни позиции в търсачките. Повече за SEO, като значение и абревиатура, можете да научите от тази статия >>

Трябва да знаете, че ако някой ви гарантира 100% резултати и позициониране на вашия сайт, 1-во място, например, то той не е коректен в повечето случаи и дори може да става дума за измама. Бъдете внимателни при избора на SEO специалисти за вашия сайта, защото има реална опасност да ви навредят, вместо да ви помогнат при класирането в търсачките. Ето ги и първите ни съвети:

1. Попълнете добре вашия сайт преди да започнете да го популяризирате във външни източници

Преди да започнете, каквито и да е споделяния на сайта си по социални мрежи, каталози и други средства за привличане на трафик и аудитория, оформете сайта си на локално ниво (вътре в него).

Погрижете се той да има достатъчно уникално съдържание и то да е добре написано както за търсачките, така и за потребителите, правилни МЕТА тагове, правилни URL адрес и структуриране на страниците в сайта ви.

Долу ще обясним всички тези изброени елементи, както и в последващи статии, за да може да ги конфигурирате правилно.

2. Съдържанието

За съдържанието ще направим отделна тема в която да ви дадем по- подробна информация. Основното което трябва да запомните тук е да не копирате съдържание от други сайтове, съдържанието трябва да е максимално (над 90%) уникално за една успешна SEO оптимизация. Отделете повече време за създаване на добро съдържание или наемете професионален копирайтър който да напише съдържание за вас.

3. <title>- заглваие на документа (страницата)

Тайтълът или по-точно тагът, който изглежда по следният начин:

<head>

<title> Заглваие на страницата- imeto-na-saita.com</title>

….

</head>

е заглавието на вашия документ (страница) е важен елемент, както за търсачките елемент, така и за потребителите. Както виждате на картинката по-долу, заглавието (вашият тайтъл) се показва в резултатите от търсачката най-отгоре, с най- големи букви, като при съвпадение на търсената дума с вашето заглавие, се и удебелява. По този начин търсачката подканва потребителя да кликне на даденото заглавие, което е най-полезно за него.

Сега и един пример за добре структуриран тайтъл е:

<title>Описание на страницата с 1 изречение до 50-60 символа- imeto-na-saita.com</title>

Артикул в магазин за дрехи:

<title>Червена вечерна дамска рокля Gucci без презрамки- imeto-na-saita.com</title>

Важно!!! При нужда, не е задължително да ограничавате заглавието в рамките на 50- 60 символа. Ако е необходимо да напишете по-дълго заглавие, за да дадете по-ясна представа за съдържанието на страницата, направете го, но все пак се старайте да не е прекалено дълго.

 

Надяваме се, че информацията за това какво точно се използва тайтълът и каква е неговата полза при seo, беше достатъчно ясна. Ако имате въпроси, можете да ги задавате в формата за коментари най-долу, след края на статията.

4. МЕТА тагове

МETA таговете са част от HTML кода. Те предоставят кратки обяснения на съдържанието на уеб страниците. <meta> тагът е задължителна част от всеки един HTML, като се използва предимно в <head> секцията на HTML документа, която не е видима за потребителите. Има няколко основни и важни за SEO оптимизацията мета тагове, които ще се опитаме да ви разясним малко по- долу.

Тъй като много от вас най-вероятно не са много запознат с HTML, ще се опитаме да дадем точни примери, по които да се ориентирате, както и да ги използвате при нужда. Много важно е и да знаете, че повечето популярни системи за управление на съдържанието имат такива вградени или допълнителни модули, където не е необходимо да пишете мета таговете в хедъра всеки път, а само да зададете с каква информация да се попълнят те.

Първо ще разгледаме meta name="description" , който изглежда по следният начин:

<meta name="description" content="Кратко описание до 150- 160 символа. Използвайте 1-2 изречение, за да дадете представа за съдържанието на страницата."/>

МЕТА описанията обикновено се използват от търсачките при страницата с резултатите, за да се покажат откъси от информацията на дадена страница. Използването му не е задължително при създаването на един сайта, но е задължително при една правилна SEO оптимизация.

Следващият таг, който искаме да разгледаме е meta name="keywords", който има за цел да покаже кои са ключовите думи и изрази, които отговаря на нашата страница. Това е доста поостарял елемент от SEO оптимизацията и доста колеги смятат, че не носи никакъв ефект върху сайта ви. Ние, обаче, ви препоръчваме да го имате в сайта и да го попълвате. Ето как един пример за такъв meta keyword так:

<meta name="keywords" content="ключова дума, клчова дума от текста, текст,"/>

Както споменахме - този елемент е с оспорена важност и използването му не е задължително, но според нас трябва да го има. Също така, стремете се ключовите думи, които използвате да са налични и в текста на сайта.

Това са двата по-популярни и важни мета тага, за които е необходимо да се запознаете при една оптимизация за търсачките. В следващи публикации ще споменем и останалите, но считаме, че за начало това е напълно достатъчно.

5. МЕТА тагове за социалните мрежи-Open Graph protocol

В тази статия ще разгледаме само основните OG meta тагове, които в повечето случаи се използват от социалните мрежи при споделяне на сайта ви. Те не са задължителни, но са силно препоръчителни, за да покажете точното какво и по какъв начин искате да се споделя.  Ето и някой от основните open graph meta:

  • og:title - по подобен начин, както и тайтъла, за които писахме по-горе, въведете заглавието на страницата. Не е проблем да използвате и същия текст като в тайтъла;

  • og:type - видът на обекта, който описвате, например “video.movie”, ако е видео или филм или в повечето случаи ще ви се налага да изпoлзвате “website”, “product“ или “article”;

  • og:image - линк към изображение, което искате да се вижда в поста ви в социалните мрежи. Добре е тя да отговаря на препоръчителните размери за изображения в дадената социална мрежа. Можете да сложите няколко такива последователни тага с различни изображения;

  • og:url - каноникал (canonikal) url адрес на страницата, която искате да споделите;

  • og:description - описание, подобно, или също като meta name="description", с няколко изречения да обясните съдържанието на страницата;

Подробен пример за Open Graph meta:

<html prefix="og: http://ogp.me/ns#">

<head>

<title>Червена вечерна дамска рокля Gucci без презрамки- imeto-na-saita.com</title>

<meta property="og:title" content="Червена вечерна дамска рокля Gucci без презрамки" />

<meta property="og:description" content="Червена вечерна дамска рокля Gucci без презрамки, за специални събития и поводи. Цена 240лв. с БЕЗПЛАТНА доставка." />

<meta property="og:type" content="product" />

<meta property="og:url" content="http://imeto-na-saita.com/canonical-url/" />

<meta property="og:image" content="http://imeto-na-saita.com/url-images.jpg" />

...

</head>

...

</html>

Ето и как изглежда в FaceBook вашето споделяне:

Това е първата статията с полезни SEO съвети и разяснения, с която се стараем да сме максимално полезни за всички начинаещи. Ако ви харесва статията, моля, споделете в социалните мрежи: