Оценка: 5 от 1 гласа

дизайн на лого

При започване на нов бизнес или просто сте решили, че е време да имате собствен символ, логото е едно от първите неща, при изграждане на търговска марка. При добър план и изработка, в края на процеса, ще получите продукт, който да работи за Вас. Вашия собствен белег – логото, създава първото впечатление за дейността и визията на дейността Ви, за това трябва да бъде добре планирано, да има ясно комуникация в процеса на работата му и естествено, да получите продукт, представящ Ви правилно на пазара. За да са напълно ясни стъпките които ще опишем, ще използваме пример с магазин за плодове и зеленчуци и собственика му Георги.

 Стъпка 1 – Кой съм аз и какво правя?

Георги знае кой е и знае, че има магазин за плодове и зеленчуци. Бизнеса му се развива на главна улица в голям град и има два конкурента на същата улица. Предимството на Георги е, че отглежда сам продуктите които предлага и то в България. На него му е нужно лого за табела, визитки и ценови списъци. За да реши каква да бъде концепцията на логото, Георги трябва да реши кои са най-силните му плюсове, а в случая са: „Призведено в България”, „Гаранция за качество”, „само производство”.

Стъпка 2 – Къде ще използвам логото си?

Естествено, за да е добро едно лого, трябва да изглежда добре на всякъде, но ако сме избрали червен цвят, който ще сложим на лилав фон, ефекта става дефект. Да разгледаме отново Георги. Магазинчето му е изцяло в битов стил, изградено от дървен материал. Има свободно пространство по цялата дължина на магазина, от което следва, че може да си позволи дълго и тясно лого, за да изглежда добре или дълго и късо, което да бъде центрирано. Решава, че иска, логото му да е разположено от едната страна на визитката, а от другите да са данните му – визитката също е правоъгълник. Решава, че иска върху ценовите му списъци, логото да е центрирано най-отгоре, отново дълго и тясно лого е идеално за него. След всичките размисли на Георги, решава, че иска продълговато лого, но ако той не беше помислил за тези неща, можеше да поръча лого „кубче” и да не може да го използва качествено.

Стъпка 3 – Какъв текст да съдържа дизайна на логото?

Трябва да се избере текст, описващ идеално преимуществата и дейността Ви. Георги е собственик и производител. Георги може да гарантира за качеството на продукта си. „Домашната градина на Георги” – съгласни ли сте? За да подчертаем още повече текста, добавяме слоган „произведено в България”.

Стъпка 4 – Какво искам да съдържа логото?

Има няколко типа лого, които може да разгледате с подробностти в тази статия. Георги избира освен текстта да има и символ. Понеже е „домашна градина”, той се спира на кошница със зеленчуци, която показва какво предлага и засилва смисъла на текстта, който използва.

Стъпка 5 – Поръчка на Вашето лично лого.

След като Георги е премислил всичко необходимо и вече има идея какво иска, той се свързва с „АртУебДизайн” и изпраща запитване със своите изисквания. Ние разглеждаме идеята му, добавяме своите идеи и след известна комуникация с цел пълна яснота и изчистване на информацията до най-подходящата идея, започваме работа. Накрая, Георги е горд притежател на собствен символ, показващ на клиентите му кой е Георги и какво предлага.

Свързани

Изработка на дизайн на лого

За да бъде разпознаваем Вашия бизнес и да го представите на потребителя подобаващо, трябва да имате собствен знак, емблема която да каже точно за 10 секунди „Това сме ние”. Един от най-важните елементи в рекламата на дейността Ви е фирменото лого. За да „действа” логото Ви, трябва да „казва” – Ние правим това, Ние сме тези хора, Вие се нуждаете от нас.