Оценка: 5 от 1 гласа

За да бъде разпознаваем Вашия бизнес и да го представите на потребителя подобаващо, трябва да имате собствен знак, емблема която да каже точно за 10 секунди „Това сме ние”. Един от най-важните елементи в рекламата на дейността Ви е фирменото лого. За да „действа” логото Ви, трябва да „казва” – Ние правим това, Ние сме тези хора, Вие се нуждаете от нас. За да постигнете това, трябва да помислите какво Ви е необходимо и да се доверите на професионалист да го изготви за Вас. За Ваше улеснение, сме написали тази статия, отговаряща на въпросите, които могат да Ви затруднят при избора Ви на лого. Нека да разгледаме типовете лого, за още по-добра представа, какво Ви е необходимо.

Лого шрифт

Един от най-често използваните лого типове. Използва се, когато името показва ясно дейността на марката, когато логото е име на личност. Целта му е да фокусира вниманието на името, което описва достатъчно ясно продукта, дейността, личността.  Много големи марки са се доверили именно на него. (Sony, Panasonic, Samsung и други).

 

Лого буква

Тези лого се използват най-често, като абревиатура на име, която ще се разпознава по-добре от името. При международни марки с трудно произнасяне на името, така потребителя е улеснен да запомни марката и да не допуска грешка при изговор. Пример - Hennes & Mauritz – H&M, Justerini & Brooks – J&B.

 

Лого символ

Представлява семпла, но силна графика/фигура. Използва се най-вече, когато марката има нужда от емблема.  Отново, както и при другите типове, символа трябва да подчертава дейността на бранда. Идеалния пример за такъв тип лого, са Nike, Apple. Замислете се колко секунди са Ви необходими, за да разпознаете техен продукт.

 

Лого образ

Този тип, комбинира няколко от горните. Това е текст + символ. Отново силно приложимо, емблемата подчертава името и допринася до пълна яснота. Например финландска марка “Norsu” е добавила слон като символ в логото си. Защо? – защото nоrsu на финландски означава слон, и при разпространение на марката на международен пазар, потребителя ще я разпознава, дори без да знае значението на името.

Свързани

дизайн на лого

При започване на нов бизнес или просто сте решили, че е време да имате собствен символ, логото е едно от първите неща, при изграждане на търговска марка. При добър план и изработка, в края на процеса, ще получите продукт, който да работи за Вас. Вашия собствен белег – логото, създава първото впечатление за дейността и визията на дейността Ви, за това трябва да бъде добре планирано, да има ясно комуникация в процеса на работата му и естествено, да получите продукт, представящ Ви правилно на пазара. За да са напълно ясни стъпките които ще опишем, ще използваме пример с магазин за плодове и зеленчуци и собственика му Георги.